ploppviola

Alla inlägg under mars 2013

Av Liljenberg - 29 mars 2013 11:03

O glad påsk på er =)

I dag går färden till svärmor o svärfar på påskfest fast allra mest kalas för svärmor som fyller 65 den 10 April

Hon önskar sig kaffe så de ska hon få o lite lotter.

Ska bli gott med mat o att komma hemmifrån lite.

'I går stod jag i köket hela dagen.Länge sen jag stå o laga mat o baka i rätt så lugn o ro..Eller lugn är väl o ta i men mindre kaotiskt kanske ;))Marie var här o lekte med töserna så de underlättade ju massor!!


Jag kokte ägg,gjorde egen potatissallad,tonfiskröra som blev svingod om man nu får säga de själv.Ugnsbakade kyckling o laxfileer som oxå blev GODA :) Stekte bacon o korv o råstekt potatis knäckemackor o kavring o så klart påskmust.Muffins som Pontus beställt blev de oxå bakat :)

:något för allas smaker.Så de blev en god o väldigt uppskattad påskbuffe på kvällen.

Sen var de dax o gömma påskägg o påskpresenter till barnen.

Alla var nöjda o glada o de var en trött jag som slängde mig i soffan på kvällen o åt gott o såg film.

Vi tog de som en helgdag i går så ostbågar cola zero o geischa stod på gottelistan o de var de som flöt runt i magen sen =) ;))

Miranda är så förväntansfull o glad o kan knappt vänta på o få komma i väg nu o träffa farmor o farfar o kusin Alma.Hon har ritat teckningr till farmor o Alma.Där hon har skrivit "Alma" själv o ritat mammor o barn =)

Tycker att de är så roligt o duktigt att hon kan skriva så många bokstäver som hon gör blott 4 år :))


Känns bra i skolans tuffa värld där man ska kunna allt direkt o kommer efter på en gång om du inte har de med dig innan skolstarten.

Nu ska de nystas upp flätor o målas naglar o sen mot Maxi efter tulpaner o sen kalaset.

Ha en trevlig påsk på er alla!!//Monica





Av Liljenberg - 21 mars 2013 07:44

Dagarna går på o inläggen verkar bli svåra o få till:vill att de ska funka optimalt så jag kan lägga över bilder på samma dator som jag bloggar i från o de går inte ännu så länge.

Vi fortsätter att va hemma o hålla sjukstuga.De har avlöst barn på barn.Nu är de Isac som har hög feber o hostar till han kräks :((

Mollie har varit sjuk redan men fick feber i går o är varm o hängig.

Hon har tagit sina första steg o klarar även av att komma upp i soffan själ o ner.

Skor är inhandlade o hon blev så mallig med dom på.Givetvis är dom rosa =)

Miranda trivs som fisken i vattnet på dagiset, o kommer hem varenda dag o berättar om roliga saker dom gjort o sjunger på nya sånger.


I går fick vi tråkiga nyheter,de var Stefans mormor Greta som somnat in på natten.Alltid tråkigt med dödsbud.Kvittar liksom hur gammal personen är.Hon var en snäll rar person o de kommer bli tomt utan henne.:((



Även en påminnelse om att vi inte lever för evigt här på jorden.Tankar o minnen kommer tillbaks från när pappa dog.

Allt som skulle fixas med begravning städning av hans lägenhet osv.Mycket tungt lass på mig som då bara var 18 år.Men de gick på nåt vis..

I dag ska syskonen samlas o gå igenom begravningen o jag måste fixa kläder till oss som inte har lämpliga.

Vit skjorta för killarna o Miranda får skaffa nån mörk el svart kläning.Mollie ska vara med min syster.


Nu ska jag lämna Pontus på skolan o Jacob har tagit sig dit själv redan.Vi andra styr kosan mot Maxi:ska bla inhandlas påskris och parfym till mig.:)

Trevlig dag på er!!/Monica



Av Liljenberg - 13 mars 2013 06:26

Blev att gå upp tidigare änn vanligt i dag, vilket är skönt för då kan jag göra vid mig o äta innan alla barn vaknar.

Mollie äter alltid en flaska välling innan stefan sticker till jobbet.Även fast hon sover så gör S välling o de räcker att man sätter flaskan i mun på henne så äter hon :)

Nu bör hon sova minst en timme till.

Dom andra sussar sött.

Jacob är stenförkyld o får va hemma i dag oxå.

DE ser skönt ut där ute.Ingen is på bilrutan o snart är de nog vår :))

Jag håller på o röjer i Mollies spjälsäng som har fungerat som klädplats o "läggaallagrejerplats"

Svärmor o jag ska till Ikea nästa fredag o då ska jag köpa säng till henne o nytt täcke o kudde o sängkläder.

De blir inget tillbygge i år som planerat.De sticker helt enkelt i väg så mycket i pengar att vi måste spara ett år till.Gör ju iof sig inget då de inte går någon nöd på varken henne el oss.Hon sover i vår säng o hon behöver ju inget eget rum änn på ett par år egentligen.Sen att de är kul o man är ivrig o få inreda är ju en annan sak ;))

Sen behöver vi ju ett större tvrum o en STOR soffa så alla får plats.Snart ska här sittas både flick o pojkvänner massa kompisar mm så en stor fet skinnsogga i xl stl ska införskaffas så fort platsen finns.Nytt större kök blir de oxå o ett garage.

Nu får jag skynda o fixa til mig o äta.Snart vaknar barnen o då sätter dagen i gång pang bom o killarna ska till skolan o Miraanda till dagis.Där ska jag även på utvecklingssamtal o sen vidare till Maxi.

Ha en fin dag på er//Monica





Av Liljenberg - 12 mars 2013 15:10

har jag en laptop i köket o kan lättare skriva dagliga inlägg medans jag ändå stökar o grejar i köket med mat o plock o grejs :)

Dagen började med tråkiga nyheter:Pontus kompis lillebror hade fötts död i helgen :((

4-5 veckor innan han skulle födas.

Jättetråkigt o ledsamt o höra.

Tog kompisen med mig hem efter skolan så nu leker dom här.Pratade med mamman o kramade om henne o frågade hur hon mådde..så dum jag är.De fattar ju vem som:så svårt o veta vad man ska säga o jag kände mig så klumpig...

Jag försöker plocka o röja  i var ände men kmr igen riktig vart någonstans.

Ska byta våra sängkläder nu o sallad är gjord till kvällens lasange.Roligare änn så här blir de inte i dag.Trevlig kväll//Monica

Av Liljenberg - 6 mars 2013 11:28

Sjuka barn har veckan bestått av.Söndagkväll somnade Miranda tidigt o sov många timmar.

Sen amgsjuk magsjuk i Måndes o hade magsmärtor o var jätteledsen i omgångar under dagen.

Hon ät en halv glass på hela dagen o de rann av henne.Hon sov flera timmar på dagen

Hon somnade 18:30 o sov hela natten.I går sov hon oxå middag i flera timmar o somnade endå i bra tid i gårkväll.I dag är hon piggare men äter inte värst mycket.

Pontus var hemma från skolan Måndag och Tisdag med huvudvärk o Isac var hemma Tisdag för ont i magen som de inte blev något av så i dag är han tillbaks på skolan även Ponte är där i dag.Jacob kom hem i Måndes med illamående o var hemma i går oxå.

Mollie har ätit dålig o haft ont i magen.

Nu hoppas jag att vi vuxna inte blir sjuka o att våren är här för o stanna.Helt underbara soliga dagar o jag har haft min skinnjacka =)

I dag ska jag på möte på skolan o min syster kmr för o ha dom små.


Bantningen går galant o vi är inne på vecka fem och de är så skönt för jag känner stor skillnad.

Snart ska de även börja tränas flitigt för o få fasthet men rent viktmässigt är jag rätt nöjd =)


Vi har bokat semestern i Billund o vi ska till legoland djurparken o en dag på Lalandia o jag ska bada.Så målet är att kunna de =)

En stuga på 88 kvadrat med massa lyxigt i o de kändes inte som en stuga när man tittade på bilderna.Pefekt för mig som alltid har lite ångets för de blir trångt o stugaktigt.

De blir Stefan o jag o fyra av barnen som åker o de blir från Tisdag till Fredag

Jacob kommer vara med sin nästkusin på Cypern i två veckor o är nöjd med sin tilldelning =))))

Sen blir de summercamp för Isac o Pontus hoppas jag o lite andra aktiviteter.Sommaren är LÅNG!Men i år ser jag verkligen fram emot att de mesta avtar:föräldramöten,möten av olika slag,upp o stressa upp alla LÄXOR mm


Förra året var Isac o Pontus även med på kyrkans läger får se om de blir i år.

Trevliga o engagerade ledare o människor men får se är väl inte riktigt helt hundra nöjd med vissa andra saker inom kyrkväsendet här i stan.

Har alltid tänkt mig att alla är lika värda o att de inte ska räckas pekpinne o lekas bättre änn andra men tyvärr finns ju folk av alla slag i alla brancher o klart att ingen är perfekt men ska ta mig en funderare o just nu har jag min tro för mig själv hemma o de funkar bra.

Saker som ska vara bra o uppbyggande ska ju inte ge ångest o mindervärdeskänslor.


Personer som är på min blogg o skriver saker o leker allvetare o sen tittar snett på Maxi.


Nä sånt klarar man sig utan....


Nu kallar plikterna.Solig dag på er/Monica









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards