ploppviola

Alla inlägg under april 2014

Av Liljenberg - 30 april 2014 13:02

Skulle haft innanbilder men iaf nu kommer efterbilder. 7 kg senare:)
Tråkigast är magen.Jag har fått nån sorts övermage som gör att jag ser gravid ut...Överblivet skinn...Har försökt göra situps upp men får så himla ont i ryggen. Aja nu kämpar jag 2 kilo till:)
Dax o hämta dagis o skolbarn.//M

Av Liljenberg - 30 april 2014 11:40

Försöker sola bort mina ringar runt ögonen.Gillar mina solglasögon men då tyvärr med den ringeffekten ;)
I kväll blir de Hässleholmsgården med familj o svärisarna. Majbål grilla korv bla.
Nu sola vidare

Av Liljenberg - 29 april 2014 20:56

I går frågade jag svärmor om inte Mollie kunde få va hos henne ngr timmar så jag kunde baka.Får inte något gjort med henne runt mig.
Svärmor tyckte hon kunde va där hela dagen o de tackade jag inte nej till.Jag har handlat o bakat o städat..De blev bullar kladdkaksmuffins o vanliga muffins.De luktade ju gott men inte en bit har jag smakat.Är inne i rätt tänk o blir inte direkt sugen.Tänker bara: Fredag :)De blev ugnskyckling o potatis med brunsås morötter inlagd gurka o lingon till middag
Nu ska vi se biggest loosers
//M

Av Liljenberg - 28 april 2014 15:47

I går var vi i Vedema.En underbart skön solig dag:)
Vi grillade korv o bara njöt.Jag hade med mig potatissallad o grillad kyckling.
I dag är de en lika skön dag o ja har fixat grejer inför Jacobs konfirmation.Beställt exotisk planka, köpt potatissalladen samt var på Öb o fixat glas tallrikar servetter duk mm.Köpte en liten badbalja till Töserna. Där har Miranda just badat.Mollie sover men ska väckas nu.Jag sitter o solar men måste snart in o göra fläskpannkaka till familjen.Själv ska ja äta en fetaostpaj.Druckit nutrilett hela dagen så de ska bli gott o tugga nu:)
Soliga hls//M

Av Liljenberg - 25 april 2014 23:48

Solig o fin dag.Promenad till stan med Malin o Malte.Påfyllnad av Jackes allergi o astmamediciner mm.
Fika på Lövet. .Magiskt gott :)
Shopping på Lindex o Hm.Lindex hade rabatt, om man handlade för 300 då fick man 100 kr rabatt osv uppåt.
Blev två byxdressar till Mollie o ett set med byxa tröja samt en solhatt.Miranda fick en vit spetskläning o hårgrejer. . Vilket även Mollie fick köpa :)
På Hm blev de två klänningar a 50 kr o ett par Hello kitty finskor för Miranda.
Själv köpte jag mig mascara o läppglans (Nisses)
Miranda har fullkomligt EXPLODERAT med utslag på kroppen.Totalt kliig o söndrig i ansiktet hals nacke händer mm.Massa upphöjda klungor med utslag på mage ben mm.
Badade henne o smorde sen med locoid (cortison)över hela kroppen o med en ny salva i ansiktet med nåt havregrejs i sig som apoteket rekommenderade.
Hoppas hon är bättre tills i morron när hon ska gå på kalas till Malte.
Först ska vi jobba o sen mot kalaset :)

Miranda fick ett prinsessan Sofia kalas kort i går o blev alldeles lycklig.De var från nästkusinen Tilda som ska ha kalas på Torsdag.Vi passade på o köpa present till henne i dag när vi ändå var på Nisses :).
Jag har även hunnit sitta på altanen o sola i em o sen kom Stefan med maten.
Töserna har badat o här är hyfsat röjt. Vi ser på film men de är nåt rymdblajs så jag tittar mer på mobilen.
Sov gott alla//M

.

Mat

Av Liljenberg - 24 april 2014 23:24

Dessa fina ugglor ska pryda Mollies rum.

De blev en promenad upp till skolan i dag.Soligt men kallt.
Därefter körde jag Miranda till farmor där hon spenderat dagen.
Mollie o jag Fredagshandlade på Maxi.Min lillasyster gjorde oss sällskap.
Allt luktade smaskens:)
3 dje bantarveckan o Hejdå till 6 kilo :)
2.5 kilo kvar till första delmålet.
Egentligen är de inte bara vikten utan att få en sundare livsstil ..rent hälsomässigt är de inte bra att äta som vi gjort.
Nu måste jag sova.Är så sjukt trött o ......hungrig.....
I morron ska jag fika med bästisen min.Fredag betyder mat :)
Sov gott//M


Av Liljenberg - 23 april 2014 23:39

I dag var de doktorsbesök för J.Påfyllning av alla mediciner.Pollenmög ;)
De behöver regna rejält så allt lägger sig

Annars har allt gått sin gilla gång.Lämna hämta på dagis o skola.
Mollie var hos farmor medan vi var hos dr.Inom Kvantum o handlade lite.
Hem o lagade spagetti o falukorv till familjen. Jag äter min tonfisk :)

Miranda är så pysslig Ritar o skriver hela tiden.Intresserad av siffror o bokstäver.Hon fick en pusselbok med siffror den gjorde hon på under tre kvart:)
I morron ska hon till farmor..Får se vad Mollie o jag gör.
I morron fyller Malte 4 år..Grattis till honom.Vi ses på Fredag
Sov gott//M

Av Liljenberg - 22 april 2014 23:26

Solig härlig dag.Suttit på altanen o lapat sol.Däremellan hängt tvätt plockat o fixat mat.Chiliconcarne för familjen o tonfisk på grovt bröd för mig.
Gick o hämtade barnen på dagis o skola.Blev lek på skolan medan vi väntade.
Nu sova...//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards