ploppviola

Alla inlägg under maj 2014

Av Liljenberg - 30 maj 2014 21:52

Haft en trevlig FM på Tyringedagarna.Karuseller o hoppborgar mm.
Fredagsgotte inköpt o snart intaget.
Trevlig helg på er.

Av Liljenberg - 29 maj 2014 16:14

                              Flaschbacks från sommaren 2013.Älskar sommar sol havet glassarna mm.Råbocka är en storfavorit o förhoppningsvis blir de mycket turer dit i sommar igen.I dag blev de sovmorgon för min del o sen lite dammsugning som uppkom efter ett glas blev krossat o när ändå maskinen var i gång fortsatte jag. Städat en hylla i hallen som behövt de länge o i dag infann känslan sig.

Eftermiddagen ägnade vi i Venaparken med Malin Linn o Malte.

Miranda o Malte cyklade som dom inte gjort annat.Blev en o annan trillolycka o lite blåmärken o skrapade knän men dom fortsatte cykla ändå.

Nu blir de pizza o, i morron mot Tyringedagarna.





Av Liljenberg - 28 maj 2014 23:19

I dag blev de en gryta med fläskfile' som först låg i marinad över dagen.I grytan hade jag salt peppar paprikapulver svamp o grädde.
Till de ris o grönsaker.
Jag har sålt massa på tradera som jag packat in.
De blev en tur till Max o sen hämta barnen.
Flickorna har hållt sams mestadels o Mollie vill sitta o gosa i Mirandas knä.
Hon är förkyld o hostig o gnällig o mammig.Hon säger två ord tillsammans nu o de är kom mamma o tack mamma.
Vi har haft lillördag här.Första gången på typ två månader.
Nu ska jag lägga Mollan i vår säng o sen själv krypa ner...Efter att jag kollat dörrar fönster lampor.Slänga i en tvätt, hänga en tvätt.Pussa på barnen, sminka av mig, borsta tänderna.....trött nu.//M

Av Liljenberg - 27 maj 2014 22:52

O dag har Mollie varit hos farmor från 09-18.
Jag passade på o baka bullar o Marie kom o dammsög lite.
Enkel mat i dag:hamburgare o pommes.

Isac hade gjort en jättefin träsak i slöjden som han stolt visade.Fina älskade gosse.
Är så arg på ett par föräldrar i skolan som fryser ut Isac.Han får inte leka med deras son sedan flera år o nu berättade pojken att hans föräldrar hatar Isac.
Så dåligt gjort av dom.Hur kan man hata ett barn ?
Dom borde gå en kurs i uppförande.Jag hoppas att dom får äta upp sin egen ost en dag.
Nu hoppas jag på att Mollie ska slappna av o somna.God natt//M

Av Liljenberg - 26 maj 2014 23:48

Varm dag:väldigt varmt i bilen.Uppmanar alla att inte lämna barn o djur i bilen. De blir olidligt varmt snabbt.
Trött som en gnu o ska sova NU//M

Av Liljenberg - 25 maj 2014 22:03

I dag fick jag en fin blomma av mina barn.
Miranda hade ritat en fin teckning.
Jag fick även sovmorgon. De har jag aldrig annars så de var skönt.
Vi gick bort till aulan o röstade, hem o åt Mac Donalds. Jag o Isac Miranda Mollie gick bort till Marie o sen vidare till morsan.
Stefan Jacob o Pontus var på Jacobs fotbollsmatch. Dom vann med 1-0.
Vi har även firat svärmor o vi var där på kvällsmat.Mysig stund i deras park.
I dag kom jag i ett par byxor som har varit för små sedan jag köpte dom:så glad.8 kilo o de märks så på kroppen.Vill ner ngr till men nu ska jag börja träna o gå mer o försöka återgå till mat i veckorna i stället för bara nutriletten.
I morron är de terminens sista utvecklingssamtal o de ska bli så himla skönt.Ska verkligen ladda mina batterier inför hösten.
Sen händer de en del i höst.De stora är att Mollie börjar dagis 15 timmar i veckan.Sen börjar Jacob sista året på högstadiet.Isac börjar sista på mellanstadiet o Pontus börjar på mellan stadiet.
Miranda går sista året på dagis o hon är så skolsugen säger hon.Skriver o räknar hela tiden.
Nu ska jag försöka somna en pigg 2 åring o sen blir de film o äta resterna efter helgens goda.
Godkväll o god natt när den tiden kommer//M




Av Liljenberg - 25 maj 2014 01:10

Denna hönan med mig på jobbet i dag.Jisses vad jag slet o svetten rann.
Några har undrat vad jag gör på jobbet.
Jo jag tömmer sopkorgar, soptunnor, papperskorgar. Jag diskar o torkar bord kaffemaskiner/kokare.Fyller på socker servetter skedar engångsglas. Torkar kyl frys o microvågsugnar, jag dammar i flera rum, jag dammsuger o torkar golvi flera rum.Jag vattnar blommor.Jag städar tre toaletter.Jag städar ett omklädningsrum.Fyller på torkservetter toapapper o ser till att de finns tvål.Tar ut sopor till container, pular o ser till att de ser snyggt o anständigt ut.Förra veckan rensade jag ogräs o jag har fria händer att fixa o dekorera/inreda lite som jag tycker med tex blommor el annat smått.
Detta gör jag varje Lördag o de tar mig ca 5 timmar.Om jag har ett jobb? Jag på 100 % o de är att ta hand om min familj med allt vad de innebär sen jobbar jag 5 h i veckan dessutom.
I dag har vi träffat lilla Elias o han är helt underbar.Vilken minibebis. Mjuka små minimala fötter.
Mollie var som en duracellkanin o skulle klappa o greja hela tiden.
I morron ska vi gå bort o rösta o sen drar Stefan o Jacob på fotbollsmatch.Jag o resterande barn går bort till morsan.Sen ska vi till farmor o farfar på kvällen.
Nu tänkte jag sova.God natt//M

Av Liljenberg - 23 maj 2014 18:37

Liten runda till Maxi på morgonen o sen hem o dammsög, o hängde ut tvätt.Flickorna lekte på altanen men bara en fastnade på bild.
Skön dag i solen har vi haft. Pizzan är nere o nu ska ett mögigt barn bada.
Trevlig helg

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards