ploppviola

Alla inlägg under december 2014

Av Liljenberg - 6 december 2014 18:25

Sjuk ofta? Kika in HÄR för ett bättre mående


Vaknade sent i dag för en gångs skull..Tyst o lugnt i huset.Inga som gapade o bråkade..


Kom sent till jobbet så dagen spenderades där..

Var mörkt när vi kom hem.

Stefan hade gjort underbara kycklingrulader med ris o sweat and sourdippa.

Bildebevis kommer under kvällen  


Mollie är lite bättre o har ätit några youghurtar i dag.

Miranda har blivit snuvig o hostig.Min eländiga förkylning hänger i..Hostar, o snyter mig konstant.Huvudvärk..de har även satt sig i mitt ena öga som rinner o är jobbigt.


Ipren så funkar livet ändå


Vi har stått o kollat in nya bygget och  planerat för inredning i köket samt sovrummet...

Mycket som ska planeras o vi är så förväntansfulla inför detta.

Tyvärr är där många klämdagar nu i jul o nyår o de verkar som gubbarna tänker vara lediga då...Så dom kör nog bara två veckor till o sen still fram tills Januari..

Men vi får bärga oss..Den som väntar på nåt gott.


De ger oss tid att köra o titta på inredningar o golv klinkers mm.

Nu ska jag bege mig neråt mot tvättens berg..Har inte tvättat på 1.5 dag o då blir de kaos xl.  


Så här kommer jag. 


Trevlig kväll.//M




Av Liljenberg - 5 december 2014 09:04

Bästa julklapparna klicka här


Då var de Fredag igen..De är de ju jämt.

Festen i går var lyckad o Miranda pustade.

Tom Mollie som var åskådare, skötte sig o satt mer stilla änn hon någonsin gjort.Natten har varit hostig o snorig.

Miranda o Mollie som hostat..Mollie blir ju aldrig fri från sin hosta o de sitter o knäpper o fräser i bröstet på henne hela tiden..Jag vill ha de till astma men enligt barnakuten i Kristianstad hade hon inte kunnat skrika på de viset om hon hade astma..

Våra barn har stora röstresurser o jag tror visst man kan skrika ändå.Dom trodde falsk krupp o visst de kan de oxå vara..Hur som är de jobbigt för henne.

Ger de helgen ut annars söker jag på Måndag.

I dag har vi bestämt att hon ska till farmor o göra pepparkakshus men hon har sagt nej fram till nu.

Miranda o jag ska då va själva o baka lussekatter


Jag mår inte jättebra.Kallsvettigt o snorig som bara den..

Undrar var allt kommer i från..Bihålorna ja men dom måste vara STORA!


Men de är fredag o de är för mig veckans bästa dag.

Miranda o jag ska inom ÖB o fylla på för helg o Idol.


Trevlig Fredag glöm inte gå in på min länk o fynda julklappar.


//M


 




Av Liljenberg - 4 december 2014 22:46

En till julfest avverkad.
Gick jättebra o alla var så duktiga.
Go natt//M

Av Liljenberg - 4 december 2014 15:23

Pontus gran lyser fint den också.
Nu är rummen fram uppdelade.Liten toa badrummet o förhallen.
Mollie har gapat o skrikit här.Hon VÄGRAR ha sin tomtekläning. Hon är inte bra heller. Hon ska få en Alvedon innan vi åker så får hon bo i mitt knä.
Miranda har stått vid speglen sen hon kom hem från dagis.Kammar o flätar och grejar.
Jag ska sätta fram lite fika här o snart dax o svida om.Vi ska hämta upp min lillasyster på vägen o farmor o farfar kommer oxå för o titta på flickorna,el bara Miranda blir de ju nu.
Nästa år hoppas jag att Mollie är först o främst frisk men liiiite medgörligare.

Mollie somnade just:Tack gode GUD!!
Hon har kämpat hela dagen för o hålla sig vaken.
Lustigt att en liten kan hosta på de viset så länge.Hon sover nästan i fullt sittande o ändå hostar o hostar hon.Må hon bli ett friskt barn framöver.Men man ska egentligen inte klaga.Tänk dom som får allvarliga o tom dödliga sjukdomar.Hemskt
Jag är tacksam att jag slipper ringa ett jobb o ständigt vabba.
Jag jobbar mina Lördagar o de kan faktiskt inte bli mer perfekt.Så Tack till livet!//M

Av Liljenberg - 4 december 2014 10:21

Vårt nya sovrum börjar ta form.Ser min vita säng framför mig.Vita sängbord.

I dag har dom satt gipsväggarna framme.
På Tisdag kmr dom o fyller på med isolering i taket.

Slått in dom sista julklapparna. Blir få för killarna o tunna.Pengar o presentkort i fokus men även ett par klappar med större innehåll.
Ligger o vilar med Mollie o tittar på Barbie. Tror kanske att hon orkar en stund i kväll.Annars får hon sitta med oss o titta på Miranda o kompisarna.
Miranda sjunger o övar varenda dag.Hon är nervös för i kväll men hon kmr klara de galant.
//M

Av Liljenberg - 4 december 2014 07:05

Fler julklappstips:klicka här


Natten blev som väntat orolig.

Mollie har hostat som en tok o lagt blöjor på löpande band.

Miranda har sovit men börjat hosta fram på morronen.

Verkar som Mollie får vara hemma i dag också.Men att vi kanske ändå kan ha julfesten i kväll.Får se hur hon mår i kväll.

Får se vad vi roar oss med.

Trevlig Torsdag.//M



Av Liljenberg - 3 december 2014 23:16

I dag har kronorna rullat.Först storhandlat på Maxi.Sen Rusta där jag sprang på granar.I plast alltså.Köpte fyra stycken till barnens rum.Tänte att Mollie behöver ingen, hon sover ju hos oss. Hjärnsläpp. Givetvis ville hon oxå ha en på sitt rum.Nu har Jacob Miranda o Mollie vars en.En återstår.Får se var den hamnar o om jag köper ytterligare en då.
Skulle bli billigt tänkte jag. 50 kr för granen som behövde slinga:99 kr o sen vars en stjärna a 20 kr o så kulor a 49 kr.Blev nästan 200 per kit då.
Köpte julklappar till alla barnen o så lite annat smått.
Dyrt allt som allt men en trevlig dag med mina hjärtan.
Mollie har inte velat äta utan har ont i magen.
Två otäcka blöjor o massa gaser.
Hon har hostat som en tok från vi la henne.Vi fick väcka henne o ge Alvedon o hostmedicin.Den spottade hon upp i håret på sig själv..nybadad o fin men inte längre..grr
Precis när hon somnat om hör vi Miranda hosta o hosta o hosta.Stefan går in till en dygblöt säng.Vilken "tur att jag häromdagen tänkte:nu var de så länge sedan hon kissade i sängen att jag tar av kisslakanet. Tackar tackar
Nåt mer strul tro? Nemendå försöker jag sova nu då..zzzzzz.Jaha kanske de kommer en odör emot mig????
Go natt.Jag hoppas på sömn o på att vi kan genomföra morgondagens julfest.
//M

Av Liljenberg - 3 december 2014 08:33

   Fynda julklappar


Klicka alltså på länken ovan som heter Fynda julklappar.

Alla möjliga kläder o skor till kraftigt rabbaterade priser.


Vi ska strax köra o handla mat på Maxi..Sen vidare mot Rusta o titta vad dom har.


Letar en paket till Isac.Han ska huvudelen få pengar men vill ha en klapp till iaf.

Vad köper man till en 12 åring som inte vill ha något? Han brukar aldrig önska sig saker utan vet aldrig när man frågar.

Han har alltid varit anspråkslös o aldrig någon "tiggare"

När han fått pengar av oss el andra brukar han säga:nej tack jag behöver inte de.

Rätt ovanligt!Min fina djupa son med många funderingar o tankar.  

Precis som mig, som barn


Ha en bra Onsdag på er//Monica

  

 


Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards