ploppviola

Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Liljenberg - 24 mars 2015 20:46

Efter dagis ville Miranda leka hos Malte så Mollie o jag körde hem.
Hon ville leka i trädgården.
Kallt o sitta där.En timme ville hon va ute.Konstigt för dom soliga sköna dagarna skulle hon in efter 30 minuter.
Nu drar de ihop sig till Onsdag som är viktigt på två sätt Besiktning o mitt viktiga telefonmöte.
Vi har fått upp duschmunstycket o ventilationen är klar.
Rören är dragna i källaren och kakelmannen har börjat förbereda för klinkers på altanen.
Får vi godkänt i morron flyttar vi nog in pang direkt.Sängen ska skruvas ihop o madrasserna ska dammsugas.
Vi ska köpa persienner i morron isf.
Enda bakslaget vi fick i dag på kontrollen var att vår kvalitetsansvarige sa att att vår dörr mellan garaget o huset inte blir godkänd.Vi måste ha en branddörr o den kostar ett antal tusenlappar.
Men skulle något hända får vi inte en spänn på försäkringen annars.

Gokväll/M

Av Liljenberg - 24 mars 2015 20:44

Efter dagis ville Miranda leka hos Malte så Mollie o jag körde hem.
Hon ville leka i trädgården.
Kallt o sitta där.En timme ville hon va ute.Konstigt för dom soliga sköna dagarna skulle hon in efter 30 minuter.
Nu drar de ihop sig till Onsdag som är viktigt på två sätt Besiktning o mitt viktiga telefonmöte.
Vi har fått upp duschmunstycket o ventilationen är klar.
Rören är dragna i källaren och kakelmannen har börjat förbereda för klinkers på altanen.
Får vi godkänt i morron flyttar vi nog in pang direkt.Sängen ska skruvas ihop o madrasserna ska dammsugas.
Vi ska köpa persienner i morron isf.
Enda bakslaget vi fick i dag på kontrollen var att vår kvalitetsansvarige sa att att vår dörr mellan garaget o huset inte blir godkänd.Vi måste ha en branddörr o den kostar ett antal tusenlappar.
Men skulle något hända får vi inte en spänn på försäkringen annars.

Gokväll/M

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Liljenberg - 24 mars 2015 11:56

Är de någon här som har barn med ätstörningar/anorexi?
Jag led själv av ätstörningar som barn o en bit upp i vuxen ålder.
Inte så jag inte åt men sned bild av min kropp o hetsäta med kräkningar o vissa perioder straffade jag mig genom svält.Fanns även stunder/perioder då jag inte kunde äta pga magkatarr och mycket press/stress kring min pappas sjukdom o död.
Men att stå o se på när mitt barn vägrar äta tar död på mig.Både ilska o ledsamhet..
Var vänder man sig? Har försökt med skolsystern men hennes förslag var:låt han va utan mat ett par dagar så blir han hungrig...
De funkar inte.Hans humör är taskigt pga att han inte har någon energi o socker i blodet.
Han ratar mer o mer mat o har börjat strunta i att komma till bordet när vi äter middag på kvällen.Jag tar emot alla tips råd jag kan få.
Tack!

Av Liljenberg - 24 mars 2015 09:37

Mirandas tredje tand föll i går efter att ha stuckit ut som en liten pirattand
Tandfen hade varit här i natt o Miranda var så glad här i morse.

Hon är så glad för hamstern o grejar o pyssla massa med henne.En väldigt social trevlig liten en.

Vi har haft ventilationskillen här, o han har fixat de sista o rapporten skulle han lämna kl 10.
Ett steg närmare vår inflyttning.
Kl 10 kmr Stefan hem o de kmr två gubbar här o vi ska gå igenom alla papper inför i morron.Hoppas nu allt går som de ska o att vi får godkänt.

Jag sitter med viktiga papper inför ett viktigt telesamtal jag har framför mig i morron.Alla tumhållningar tankar allt hjälper.

Jag har så mycket papper framför mig så jag hoppas att jag kan ha tungan rätt i mun o att jag får sagt de jag vill o att de är en person som vill lyssna o som har ett hjärta.

Nu ska jag fortsätta så önskar er en trevlig Onsdag//M

De ska bli skönt o få en riktig hall igen.De blir lite skor

Här kmr kakelmannen TROLIGEN lägga klinkers i veckan.De var beställt o troligen har de kommit.Enligt kakelmannen men de har ändrats förr.
Men vi hoppas!

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards