ploppviola

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Liljenberg - 26 april 2013 11:49

En vecka till som rulllade på som bara den: Skönt o jag vidhåller fortfarande att Fredagen är den bästa av alla dagar!!

Veckan har som vanligt bestått av lämningar o hämtningar o läxor matlagning o städ o disk o ,mathandlingar, matlagning:som säkert hos de flest av er :))Ska bli extremt skönt med sommarlov kan jag säga

Min fösta lön på fem år satt på kontot nu i går o de kändes skönt XL!!!Märk väl att jag skrev SATT ;))))

Dessa fem år har bestått av föräldrapenning sjukpenning samt utan inkomst still viss del iaf.

Ingen nöd har gått på oss men nu känns de ju ännu bättre;))Sen att man löneförhandlat med chefen(mannen) är inte heller dumt ;)))Mest lönsamma jobbet nånsin :))

Jag fortsätter att va hemma med barnen förrutom då ena dagen på helgen då jag ju jobbar.

Mollie kmr inte börja på förskola innan hon är 3 iaf

Såklart blir de då på Harpan som övriga syskonen gått(förrutom Jacke eftersom vi inte bodde här då)

Jag håller även på o betar av storstäd i olika rum o hörn.Nu i veckan åkte vårt biorum på storstäd vilket var väldigt behövligt o fint o mysigt blev de.Sen har vissa köksskåp storstädats o rensats o den mesta tvätten är tvättad o jag kan se golvet :0 :)))

Mollie är överallt o grejar o hon springer nästan mer änn går :)

Hon roar sig med att rulla ut toapapper,greja i toastolen,riva ut sopor/matavfall,slänga ur saker ur kökslådorna,riva ut skor o kläder,leksaker mm. Klättra på möbler.Ett litet intensivt kvicksilver är hon men så klart helt underbar.


Jacob köpte sig en longboard för en del av sina födelsedagspengar o han o nästkusinen har varit ute flera eftermiddagar o åkt runt i timmar.

En dag gick de inte så bra,då hade han trillat o slagit upp sitt knä rejält o även byxorna var helt förstörda o lite på jackan.Tur han fattar att använda hjälm iaf.Får inhandlas knäskydd oxå.


Nu ska jag fortsätta i  min tvättstuga.Ska ta ner lite mer saker till biorummet o göra de ännu lite mysigare.Kan hända att jag halkar in på Jotex o klickar hem nåt i heminredning ;)))

Trevlig helg på er/Monica











Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards