ploppviola

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Liljenberg - 1 december 2012 17:58

Startade dagen med en liten brand vid frukostbordet..

Slutade bra tack o lov.Råkade lägga brödpåsen över ett ljus o pang vad fort de går till brand..


Mollie är åter igen förkyld o har varit hostig o snorig hela veckan.Rätt så gnällig också men sovit gott om nätterna som vanligt.Brukar vara en orolig natt i början på varje förkylning men sen sover hon som vanligt.Jag får dock ligga o lyssna på hosta o snarkningar till höger o vänster.

Stefan är oxå förkyld o då låter han värre änn vanligt.Plus att jag vissa nätter har haft en annan kille brevid mig som vill ha närhet o som inte vill va på sitt rum.Hoppas de är en övergående grej för man är inte van med dom ljuden.Förutom Stefans snarkningar så ligger han iaf stilla o ligger inte o vänder sig fram o tillbaks som denna nya inneboende gör.


I veckan har jag varit hos logoped med Miranda o kommit fram till att vi ska vänta tills hon blir 4.Jag är inte de minsta orolig för killarna var oxå sena med att utala rätt.Ordförråd o ordförståelsen är de inget fel på.


Givetvis gjorde vi stan oxå när vi ändå var där =)


Åhlens är en stor favorit o där köpte jag lite kläder till Mollie o lite till Miranda.Hittade en fyndhylla där jag köpte upp en del som nu ligger på tradera :)


Vi hade tänkt äta på Mac donalds men de var ju riviet.....


Så vi tog oss en fika på ett cafe i stället o där träffade jag en kurskamrat från när jag läste till usk.Vi kom fram till att de var 10½ år sedan  :0


Fika o fika jag klämde i mig en stor baguette med kykling curry grönsaker o så kaka så klart...


Gick inom Br oxå o handlade lite smått..


Jag har även klippt mig o slingat håret....blev jätenöjd


Tydligen har jag inte så slitet hår som jag går o tror.Utan de är torrt o iom att jag har så mycket lockar o volym så spinner stråna upp sig o så tycker jag der ser sprött o slitet ut..Bara vetskapen att de inte är de kändes mycket bra..så frisören klippte bara lite på topparna o så lite mer på överhåret..Jag vill gärna ha riktigt långt igen o  nu ska jag ha massa inpackningar o så bli bättre på o inte tvätta de så ofta.


Jag har även varit på stan o fixat massa ärenden o lämnat in massa gamla mediciner o de känns så skönt när man gjort såna saker som inte blir så ofta..Hatar o ha saker som hänger över mig o som inte blir gjorda nånsin...


Jag hade tänkt smälla in massa bilder här men nu hade plötsligt bilderna jag lagt över försvunnit...???

Stefan får leta upp dom när han kommer hem..


Han är med Jacob i klippan på fotbollscup..

I morse la han över vinterdäck på sin bil o jag fick ett mycket trevligt sms:tydligen är jag världens finaste o bästa fru...  

Jag skulle även kolla mitt konto...  


Jag tog töserna o gick till stan o shoppade lite på Lindex.Hittade även två ugglekuddar på tiger till min stora lycka..Mollies rum ska nämligen bli inrett med ugglor..Jag fullkomligen älskar uggleinredning o kollar ofta in på

www.houseofhedda.com men de jag vill ha är dyrt men jag kmr att köpa vissa av grejerna men först när rummet står klart(säger min man)

Enligt mig gör de inget o köpa hem saker innan dess  

De kan ju ta slut o de vill jag inte råka ut för..

Vi ska faktiskt bara ha vanliga vävtapeter som kommer va i två olika färger o sen ska jag ha en stor wallies med ett träd med...............................................
..................................................
..................................................
................................


UGGLOR!!!!


Nu har jag en trött flicka här som vill ha sin mamma..


På återhörande(skrivande)


Trevlig advent på er!!//Monica



















Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards