ploppviola

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Liljenberg - 12 december 2012 11:56

14 minus o skrapa rutan ute o inne...på bilen alltså

Mysigt och jag hoppas de får ligga till jul     


Killarna blev lämnade på skolan o Miranda på dagis.Mollie o jag körde o handlade på Maxi.Fick köpt nogat så jag kan göra mina mozartkulor.


Jacob är hemma i dag oxå,blev hemskickad i Måndes.Han har huvudvärk o mår illa...


Jag försöker fixa köket,inte helt lätt med en skrikig bebis.Tror fler tänder är på G o därav gnälligt.

Nu ligger hon o käkar välling o ska förhoppningsvis somna.

Gav henne lactolos i vällingen eftersom de är två dagar sedan hon skötte magen.


Snart ska Pontus o Miranda hämtas o jag ska fortsätta o greja i köket.Julkorten kom i går,så dom ska skrivas och skickas ut.Blev inte helt nöjd men svårt o få allt exakt som man vill ha de...


Nu börjar nedräkningen till jul o i dag är de de magiska datumet 20121212..

Ska tydligen inte blir fler sådana datum förrens om 88 år och 3 veckor..

Minns 1988 då pappa fyllde år:8/8 88

Nästa vecka ska jag julhandla maten.Vi är bjudna till svärföräldrarna på julafton o kmr få julbord där.

Här hemma blir de köttbullar prinskorv,brunkål,ägg o så min laxo potatisgratäng o lite jukskinka.

Barnen går i skolan nästa vecka oxå bara o de ska bli skönt med lov.Slippa packa frukt o gympakläder o alla läxor.Tycker läxorna hänger tungt över mig.Känns som de är mina läxor.....
Pontus som går i tvåan har 3-4 läxor i veckan:mycket enligt mig.

Eftersöker bättre information från skolan om vad läxan är.Svårt o hitta på schoolsoft:rörigt!!


Pratade med Isacs lärare i dag o han ska ännu en gång trycka på i arbetslaget så dom övriga lärarna förstår hur Isacs upplägg ska vara..

I skollagen står många fina saker som jag trycker på för o lärarna ska följa detta..


Isac har svårt o veta vad han ska läsa på o var information till prov finns o då har jag sagt till honom att be en lärare om hjälp.Denne lärare säger då att den infon får du leta upp själv..

För mig är detta inte okej!!!

Undra om blinda ska läsa nu oxå o lama börja hoppa hopprep  


Känner mig som en gnällig tjurig bitch men barnens rättigheter måste gå först o lagar ska följas..


Vintrig dag på er//Monica


  Min lilla tomtenissa o så svärmor  







Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards