ploppviola

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Liljenberg - 3 november 2011 16:24

Då var jag åter på Maxi för o handla o fick åter fula "hot" uttalade över mig o han visste minsann vem jag var o man skulle hålla sig ifrån människor som mig,,eh ja eller hur!Dom som känner mig vet ju att jag är väldigt FARLIG!!Frågade vad han hade för problem o då gick äcklet emot mig o sa att jag känner dig,,eh jaha för jag känner då inte dig iaf.....har flera ggr fått utstå hans äckliga svarta föraktiska ögon..som jag förstått så är jag från Sverige vi är i Sverige så vad mig behagar kan han ta sig själv sin släkt o dra till någonannastans..Riktigt äckligt uppretad är jag..trodde han skulle skrämma mig,hahhaha ja jag är inte ett dugg lättskrämd blev bara förbaskad över friheten våra invandrare tar sig(inte alla men fler o fler faktiskt)))


Kommer att anmäla honom nästa gång

Av Liljenberg - 3 november 2011 13:28

Färden gick till Kristianstad i går med min väninnan(Malib  ) o två av hennes barn..Miranda har bytt bilstol till en "lös" med rygg så

Malte kunde låna den andra "fasta" bilstolen som fortfarnade är kvar i bilen..Sen fick dom låna vår extravagn o vi fick klämma in Mirandas "gåvagn" oxå:inte de lättaste men de gick...

Först gick vi in på Åhlens som hade en del rea.Köpte en barbatunika/kläning o ett par tillhörande leggings,tunikan hade kostat 179 o kostade 99,byxan hade kostat 149 o kostade 79

Sen hittade jag strumpor till Pontus(2 par) o Miranda(1 par) o några till bebisen(4 par)(bebisens var på rea)Miranda köpte sig ett par hårband o två klämmor.

När jag kom till kassan visade de sig att man fick ta två o betala för en..så först rean o sen så fick jag barbaleggingsen o så fick jag ta ett par strumpor till som då ingick..Blev ca 240 för allt de!!!!


Vi gick vidare till hm kappahl lindex o cubus.....på kappahl hittade jag lite presenter till Isac o en julklapp till Jacob.....


Vi åt på mac donalds o fick vänta i kö i ca 30 minuter!Två före oss så vad personalen sysslade med vet vi inte,dom skyndade sig INTE iaf!!!Hade vi haft 25 pers framför så kan man köpa att de tar tid men två personer o en halv timme!?De är inte acceptabelt tyckte vi!!så bu för de!!! Men gott var de o Miranda åt en hel pommes o 4 mac nuggets...


Sen vad massa "märkligt" folk som håller till på stationen där,små barn som står o dricker öl/energidrycker,missbrukare o folk som ragglar o kräker o skriker:lite otäckt faktiskt o sitta där när folk rusar in o ut på toa o man ser hur dom ser ut....


Folk som stod med sina kreditkort o fick upp dörrarna till toaletterna för o slippa lägga i pengar...man förstod ju vad flera gjorde de där inne.så på så vis är Kristianstad en rälig stad(runt stationen iaf)men annars gillar jag utbudet av affärer trots att bla lindexrean var väldigt dålig..Saker som var på halva reapriset i stan var inte ens rea här..??Trodde butikerna följde samma men de är ju nog olika då..??

Köpte ljung o en pumpa på torget till superpriser(10 kr per ljung o 10 för pumpan)


Vi var även inom en trevlig butik med massa nötter o naturgodis man kunde plocka hur man ville o önskade:trevligt o gott!!!

Stefan hämtade pojkarna i kyrkan så vi slapp stressa hem...dom hade haft de jätteroligt o hade flera kakfat med sig hem med bakverk:mycket godis o grejs hade dom fått göra(på kakorna)


Jag lagade ris o sprödbakad torksfile o så hade vi fisksås o grönsaker till:gottigott!!!


Sen blev de bonde söker fru o jag tyckte Pelle gjorde rätt val......

Efter de var de Berg flyttar in o hon är ju så rolig Carina!!!!Sen mindre roligt med kalla fakta o lille gossen som kvävdes,så tradigt att ingen vill ta ansvaret:de signalerar liksom att de är okej att barn dör!!!!! Dom är så fega o ska skylla i från o ha sig..Konstigt att våra barn inte kan ta skulden på sig när vi vuxna faktiskt många ggr beter oss ansvarslöst o skyller o inte vill ta på oss saker..Sen kan ju varje människa räkna ut att denna fröken inte trodde detta skulle hända o att de givetvis inte var något hon önskade men ett ansvar o en ursäkt är de MINSTA hon o ledningen kunde gett dom..Bara nonchalera o ignorera o säga att NU har vi ändrat på rutinerna,jaha men uppstår pojken på?????Kasst!!SORGLIGT!!! Får mig faktiskt o undra om jag vill ha Miranda på förskola till hösten?Nu är de ett toppenställe hon ska gå på isf o de har inte hänt några större saker(att barn slår i en tand el annat men sånt kan ju aldrig undvikas ens hemma)

Men man känner ju om man ändå ska gå hemma o de skulle hända något då hade ju skulden varit GIGANTISKT större,samtidigt är hon så blyg o behöver ut o jag tror ALLA barn har nytta av förkolan inför skolstarten......tror jag själv hade haft lättare att få vänner o veta hur man skulle betee sig om jag hade fått gå på nåt dagis(var väldigt blyg som småbarn)

Sen på tal om "Mirandas" dagis så gör dom ju sitt bästa men även där är ju barngrupperna stora o tiden mindre med barnen o dom är ju inga bläckfiskar med 14 ögon heller....

Tror många dagois(förskolor) upplever att dom inte har koll på barnen o inte hinner(precis som inom vården)har flera vänner som jobbar på förskola o dom upplever väldig stress o press o mycket småbarn som inte äter själva o mycket blöjbyte o tiden blir liten för allt runtomkring....


Nog om de!!!


I dag har vi hållt oss hemma ännu så länge iaf..Våndades om vi skulle till Skånes djurpark men vi hade inte lust så vi struntade i de faktiskt..vi har varit där så ofta att vi nog känner oss mätta på stället på ett tag...


Jag har städat efter allt kakätande(från kyrkbaket i går) o funderar på att antingen köra till maxi o fredags/helghandla el att köra till Perstorp o köpa en kartong nudlar på "kina"affären o köra inom Pappas grav i Tyringe o lägga den fina hjärtkransen jag köpte häromdagen!!???

Hum svårt val va!!Barnen var inte sugna på att hänga med på nåt av de men jag lämnar INTE alla hemma(bortsett från Miranda som inte får va hemma så klart)

Tar nog iaf med Pontus o Jacob har en kompis o han hänger sällan med på saker numera:13 i april o STOR nu juh...(bubu)

Ha en fin em/kväll..//M



.












Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards