ploppviola

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Liljenberg - 24 november 2011 11:22

var vi på i går o de var LÄNGE sedan sist!!De var trevligt o Miranda var en helt annan person änn sist vi var där..Hon vågade leka o gå brevid folk och göra annat änn o sitta i mitt knä..hon sjöng med i sångerna o gjorde rörelser..tror hon uppskattade de mycket o komma bort från hemmet o se lite nya saker o nytt folk...var helt ok med folk oxå..vi och så Malin o Malte o så en mamma till o hennes son....

Hände inte så mycket mer i går.Tvättade lite,dumma maskin som fick stopp i sig två ggr så jag fick tvätta om allt igen....

Ska testa o köra den tom en gång o se om de sitter fast något någonstans....känns inte riktigt som de finns råd o köra tomma tvättar med de tvättberg vi har men de får nog göras.....

På kvällen såg vi bonde söker fru..tyckte att Pelle gjorde rätt som valde Louise o även den äldre mannen(tappade just namnet)valde "rätt" tyckte jag.....sen trodde jag att Fredrik skulle välja Fanny.....

Ska bli spännande att se deras resa nästa vecka.....

Efter de såg vi solsidan på dvd som Stefan fick av oss i present..så himla bra o träffande är den serien..dom har verkligen fångat manligt kvinnligt o man garvar ju heeela tiden!!!


I dag gick vi till skolan,händer för sällan nu för tiden..Irriterad på mig själv för jag blivit så lat..Har ju noll kondis..blir anfådd i minbackar tom......lämnade killarna o tänkte att vi skulle gå inom o leka i parken men Miranda ville bara hem så vi traskade hemåt i stället.....

Väl här hemma så kastade jag i en tvätt o hängde upp en annan o tog upp lite torrt..Ett evigt jobb har jag kommit fram till!!! Men man får vara glad att de finns maskiner o man slipper o stå o skura för hand i en kall å el sjö någonstans..Tänk att dom gjorde de förr:vilket slit..klart hade dom inte lika mycket kläder o dom kunde ju inte tvätta för minsta fläck,men man vet själv hur snabbt saker blir "suggiga" ..så dagens tack blir att jag har tvättmaskin o torktumlare...!!!


Fick putsat insidan på Pontes fönster mot min vilja..Kände verkligen inte för o göra de men de blev gjort o jag är nöjd..Fick upp en ljusslinga o en stake oxå..som INTE får tändas förrens på söndag!!!!

Ska köpa nya lampor i morron till några av stakarna...

Så nu har jag fått upp stakar i alla fönster utom köket..Ska ner i källaren o leta efter den sen..Blev en liiten beställning från jotex(sorry Stefan vet att jag lovat att inte beställa så mycket men detta var bara liite)

Hade inte tänkt ha julgardiner men ångrade mig o vill visst ha:fördelen med att jag bestämde mig nu o inte förra veckan var att nu hade dom rabatterat massor på jotex så gardiner o ljuslyktor osv för typ halva priset:inte dåligt!!!


Fick lagt Miranda efter att hon haft ett utbrott med skrik släng i dörr o jättegråt för att hon ville ha lingongrova o de var slut....  

Hjälpte föga o säga att jag ska handla de i morron...Men hon lugnade sig efter en stund o nöjde sig med en flaska välling i favoflaskan:tigern!!!

Nu ska jag fortsätta i mitt kök o se vad jag ska ta bort för de ska se mindre rörigt ut........Sen dax o hämta Pontus skjutsa honom till församlingshemmet för torsdagsskoj(pyssel mm)o sen kommer Isac hem från skolan o sen Jacob,lite fika,köra aacke till fotbollen,hämta Ponte i kyrkan o sen hem o göra varma mackor o sen lite disk o tvätt läxor o sen tv  o sen sängen,ev lite dammsugningen emellan..Kul dag va!?


Ha en fin dag!!!!//M











Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards