ploppviola

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

En snigel på hjärnan???

Av Liljenberg - 30 november 2011 10:54

Fick rullat mina julaköttbullar i går o de luktade gott så jag hoppas dom blev de...lite svårt o avgöra då jag inte äter färs själv....sen åkte dom i frysen i väntan på julen..Känns skönt o ha gjort de oxå...

Grejade lite här hemma på fm o sen ringde svärmor o ville att vi skulle komma hem till henne på fika,hon hade sitt andra barnbarn där som var sugen på o träffa sina kusiner...

Så efter att jag hämtat killarna på skolan(slutar kl 14 alla tre på tisdagar:prefekt) så körde vi dit o blev kvar ett par timmar o sen vidare hem o hämtade Jacobs fotbollskläder/grejer o så fick han skjuts till sin träning...hämtade honom en timme senare..Stefan var och bowlade och åt med jobbet..o hade ju givetvis vunnit..hahha


Åt lite rester från dagen innan o barnen fick panpizza...


Fick även slagit in julklappar o grejat lite mer här hemma...

Såg på äntligen hemma o sen house,som var dåligt o vi såg klart på solsidan i stället....


Hade massa halsbränna på kvällen o jag har läst någonstans att poopcorn kan hjälpa,,så de fick man ju testa..tror de blev lite bättre faktiskt..Annars har jag gavicon men jag får ta fler o fler tycker jag..Men dom hjälper ett tag iaf...


Idag  lämnades killarna på skolan som vanligt o Miranda o jag körde till Maxi för o handla lite smått o hämta ut Jackes mediciner.....pust hade man själv jobbat i den takten som apotekets personal på maxi gör så är jag säker på att jag hade fått sparken faktikst...visst vi hade inte väldigt bråttom,men människan var sååå LÅNGSAM så LÅNGSAM.....tittade länge på skärmen.."har han haft denna medicinen innnan"?Ja sa jag i flera år....men han ska ha annan styrka nu..Jaha sa hon men ska ni trappa ner dosen då?Nej men vi ska prova en annan dos..hon:jaha o kollade vidare på skärmen länge o väl o sen tryckte hon sakta ut ettiketterna till burkarna o gick bor t  började titta i fass o sakta ta fram kartongerna..Sen fram till disken igen o sa har du några frågor på de här?NEJ sa jag..Sen packade hon sakta i hopa de o sa var de allt för i dag..JA sa jag,,,PUST:::Man får bara inte vara så långsam..tyvärr är hon inte den enda där som är sån utan de genomsyrar hela deras arbetsplats..Kanske dom har blivit uppmanade att inte stressa?En snigel på hjärnan verkar de osm,hehheMen jag tycker man kan väl ha lite arbetstakt iaf utan o stressa!!?sånt kan göra mig galen..Tycker dom slösar med folks tid faktiskt,men jag fick med mig grejerna iaf o fick handlat o så hem o diska upp lite efter i går,för diskmaskinen var full i går o inte färdigdiskad..Skalade potatis o rotsaker till kvällens grönssaksoppa o snyggade till lite i köket....

Rörmokarna är här o grejar i källaren (nedanvånings ka vi säga ahr jag bestämt för den är inredd som en våning)o kommer upp här uppe sen o fixar element i några rum....

Jag har käkat en god rätt med kyckling,potatismos,bernesås o grönsaker o så avslutade jag med ett geischa o ett glas cola zero..De stod ju att jag skulle njuta av livet o unna mig saker nu,heheheheh..så då lyder jag!!!  

Sen ringde de på dörren o utanför stod brevbäraren med famnen full av paket o post o hon sa att vi borde skaffa en större postlåda(vi har en med pytteöppning o nyckel så stora saker går inte i)o att hon egentligen inte ska ringa på men ville vara snäll..Jag tackade så mycket o dessa paketen fick jag:ett från min fina vän Sophie:TACK SÖTA DU!!Jag blev jätteglad!!De innehöll en svart body,en barbabody plus barbabyxa o en randig body o så en sån olja man smörjer sig nertill inför förlossningen som ska göra en elastisk!!Hahah!!Fått för mig att den hjälper faktiskt!!!

Sen hade jag beställt Zlatanboken till Jacke i julklapp så den kom oxå..jättefin o han kmr bli GLAD!! Min fotbollskille som bara har FOTBOLL i sitt sööa huvud!!!

Sen hade jag vunnit en supersöt tunika/kläning från tradera från Lindex(mom så klart)Jättefin o jag blev väldigt glad!!Supersnabb leverans,betalde i måndeskväll....

Sen lite reklam o tidning från homeenter.se..så den fick Miranda läsa o blev jätteglad o ville visa mig ALLT i den.."den ha" "den sett" osv..heeela tiden!!Hihihihi


I kväll ska jag o Isac o Miranda tills Isacs klass o se på deras uppträde:TALANG!I sac o några andra killar ska sjunga Love me loe me..ska bli KUL!!!!



Innan dess ska lite barn hämtas,Miranda ska sova,jag ska hacka grönsakerna....

Hade behövt tvätta MASSOR men vill inte var där nere nu när rörmokarna är här....

Ha en fin dag alla!!//M




 
 
Lisa

Lisa

30 november 2011 18:32

Solsidan funkar alltid om det inte är ngt bra på TV ;)

http://www.brajulklappstips.se

Liljenberg

1 december 2011 10:26

Jepp dom är grymt roliga!Utom Ove för han retar GALLA på mig hehehhe...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljenberg - 20 november 2016 18:17

Vips där gick 1 månad. Fullt upp med allt. Pusslar o trixar. Vi har firat Stefan och Isac som fyllde år Fredag o Lördag. 14åringen vill inte att jag lägger ut bilder på honom.Drf blir de utan huvud. ...

Av Liljenberg - 23 oktober 2016 23:43


Bio med töserna o lillasyster. Storkarna. Rolig men väldigt högt ljud. Fattar faktiskt inre vrf allt ska va så högt så de sprakar i trumhinnorna? Helgen slut o i morron börjar pusslet igen.Ska bli skönt med höstlov sen. ...

HIH

Av Liljenberg - 22 oktober 2016 23:38

Var en sväng på stan med denna gossen. Lätt o göra honom glad:man går in på Subway :) Miranda var oxå med. Vi var på Hih:s loppis. Köpte fyra par skor o en body till Mollies ena "bebis" Lite andra ärenden o sen till jobbet. Mirand...

Av Liljenberg - 16 oktober 2016 23:28

Pontus på väg till farmor för o fiska. Miranda o jag shoppade i går. Blev ett antal påsar. Mollie ville prova sin Hallowenmask Fixat med julklappar Jag har varit o fixat håret. Jag har dessutom lyckats gå ner 6 kg på 5 veckor. ...

Bio

Av Liljenberg - 3 oktober 2016 20:23

Lillhönans första Biobesök. Hitta Doris. Tre av barnen följde med. Även S. ...

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards